BASIN BÜLTENLERİ

Anasayfa / Kurumsal / Basın Bültenleri

AZI KARAR ÇOĞU ZARAR


 

Tuz Tüketiminizi Dengeleyin

 


Az tüketildiğinde sodyum eksikliğine neden olan, fazla tüketiminde ise yüksek tansiyon ve tansiyona bağlı kalp ve damar hastalıklarına yol açabiliyor.Tuz denilince gözümüzün önüne minik beyaz tanecikler gelir; ancak bu minik taneciklerin hayatımızdaki varlığını iyi bir şekilde dengelemezsek sağlığımızda geri dönülmesi zor sorunlara yol açabiliriz. Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi günlük en fazla 2300 mg sodyum yani yaklaşık olarak 5500 mg tuz tüketilmesini önermektedir. 

 

 


Tuzda bulunan iyot, tiroit bezinden hormon salgılanması için çok önemlidir. Bunun yanı sıra vücudumuzun gelişmesi, beyin ve sinir sistemimizin sorunsuz çalışması, vücudumuzun asit-baz ve elektrolit dengesinin sağlanmasında tuz büyük önem taşımaktadır.

 


Vücudumuz için birçok faydası bulunan tuzun fazlası ise zararlıdır. Bu zararlara göz atacak olursak;

 


- Fazla tuz tüketimi yüksek tansiyon ve tansiyona bağlı kalp ve damar hastalıklarına yol açar.
- Kalbin en büyük düşmanlarından biri tuzdur, fazla tuz tüketimi kalp krizi riskini artırır.
- Vücudumuzun ihtiyaç duyduğu tuzu; sebzelerden, ekmekten ve yediğimiz birçok gıdadan alıyoruz; bu nedenle yediğimiz yemeklere ekstra       tuz ekmemiz tuzu gerektiğinden fazla tüketmemize neden olur.
- Fazla tuz inme riskini artırır. 
- Tuzda bulunan sodyum su çektiği için fazla tuz tüketimi; vücudumuzdaki suların tutulmasına yol açar.
- Tuzun obeziteyle doğrudan bir ilişkisi vardır. Tuzun iştah açıcı bir özelliği olduğundan kilo almaya neden olur ve kilo vermek için uğraşanların     en büyük düşmanıdır.
- Tuz, omuriliğin kireçlenmesine neden olur.
- Tuzun fazla tüketilmesi idrarla kalsiyum atılımından dolayı kemik erimesine neden olur.

 

Hızlı Randevu